4-5 ετών

Προνήπιο

Tα παιδιά απομακρύνονται σταδιακά από το μοντέλο της πολλής αγκαλιάς και της μεγάλης τρυφερότητας και περνούν σε ακόμη πιο αυτόνομη φάση. Καλούνται να ορίσουν με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια τους δικούς τους κανόνες για την λειτουργία της τάξης, να πάρουν τις δικές τους (ομαδικές) αποφάσεις για το τι θέλουν να ερευνήσουν και με τι να ασχοληθούν, και γενικότερα ωθούνται από τις δασκάλες στο να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των δικών τους επιλογών.

Αρχίζουν επίσης να αναπτύσσουν τις δεξιότητες που θα ορίσουν όλη την μετέπειτα σχολική τους ζωή (έρχονται σε επαφή με το διάβασμα, το γράψιμο, την επιστημονική έρευνα, την τεχνολογία) χωρίς όμως αυτό να γίνεται διδακτικά. Είναι πολύ σημαντικό στο στάδιο αυτό τα παιδιά να αγαπήσουν βιωματικά την μάθηση, και για τον λόγο αυτό η ανάπτυξη κάθε είδους ικανότητας γίνεται μυρίως μέσα από το παιχνίδι και από την διερεύνηση των αναγκών και των επιθυμιών, που τα ίδια τα παιδιά θέτουν.

Εδώ οι δασκάλες γίνονται περισσότερο συνεργάτες των παιδιών και δρουν λιγότερο προστατευτικά απέναντι τους. Τους απευθύνονται πάντοτε σε ισότιμο επίπεδο και δεν λύνουν προβλήματα για τα παιδιά, αλλά τα βοηθούν στο να βρίσκουν μόνα τους τις απαντήσεις μέσα από την συζήτηση & τον σεβασμό στους κανόνες της ομαδικής ζωής που τα ίδια τα παιδιά έχουν ορίσει (αναλογία 10-12 παιδιά ανά παιδαγωγό).

Στο προνήπιο τα αγγλικά γίνονται πλεόν για δύο ώρες κάθε εβδομάδα. Οι δασκάλες των τμηματων είναι πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ρομποτικής μέσα απο τα προγράμματα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ενώ παράλληλα λειτουργεί και ένα απογευματινό extra εργαστήριο αγγλικών (English Lab), τα παιδιά που συμμετέχουν στο οποίο έρχονται σε επαφή με την γλώσσα μέσα από λειτουργίες της πραγματικής ζωής που συμβαίνουν σε αγγλόφωνες χώρες.

Που εστιάζουμε

Το περιεχόμενο & οι στόχοι του προγράμματος μας συνδέονται με 8 μαθησιακές περιοχές:

Οι παιδαγωγικές μας αρχές

  • Η προσχολική εκπαίδευση και το νηπιαγωγείο θέτουν τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών και την μετέπειτα στάση τους στη μάθηση. Το πρώτο σχολείο των παιδιών χτίζει τον χαρακτήρα τους και για αυτο είναι και το πιο σημαντικό.
  • Η γνώση οικοδομείται μέσα από την αλληλεπίδραση με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Ο οικουμενικός χαρακτήρας της γνώσης (η γνώση βρίσκεται παντού γύρω μας) λαμβάνεται υπόψη στους στόχους και στη μεθοδολογία του προγράμματος.
  • Η προσωπική ενδυνάμωση και η διαμόρφωση μια υγιούς, ισχυρής & ανεξάρτητης προσωπικότητας αποτελεί βασικό στόχο του πρώτου σχολείου.
  • Το ακηδεμόνευτο και ελεύθερα επιλεγόμενο παιχνίδι, είναι το Α και Ω. Το παιχνίδι δεν έχει εκπαιδευτικό ρόλο – μέσα από το παιχνίδι όμως, και ιδίως όταν αυτό συνδέεται με την πραγματική ζωή, τα παιδιά κατακτούν όλες τις γνώσεις και ικανότητες που χρειάζονται.
  • Κανείς δεν μαθαίνει και δεν εξελίσεται αν δεν έχει ένα προσωπικό κίνητρο γα να το κάνει. Ενα κίνητρο φυσικά που να δινει ευχαρίστηση και να δημιουργεί ενθουσιασμό!
  • Η συνεργασία με την οικογένεια και η σύνδεση με την κοινωνία και τον πραγματικό κόσμο, είναι απαραίτητες για την ενίσχυση της ανάπτυξης και της μάθησης των παιδιών.
  • Κάθε παιδί είναι μοναδικό και έχει δικαίωμα σε μια εκπαίδευση η οποία σέβεται την προσωπικότητα, τη γλωσσική, κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα και τις ανάγκες του.
  • Τα παιδιά είναι από τη φύση τους περίεργα για το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον. Το σχολείο πρέπει να αξιοποιεί και να ενδυναμώνει τη διάθεση των παιδιών για εξερεύνηση και μάθηση, παρέχοντας τα κατάλληλα ερεθίσματα και εμπειρίες. Ταυτόχρονα όμως, πρέπει να εμφυσεί στα παιδιά σεβασμό και αγάπη για τον κόσμο μέσα στον οποίο θα ζήσουν και για τα δικαιώματα των συνανθρώπων τους.
  • Τα παιδιά μαθαίνουν πραγματικά μόνο μέσα από βιωματικές δράσεις και εκφράζουν αυτά που γνωρίζουν με πολλά διαφορετικά μέσα αναπαράστασης.
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι καθοριστικός για την οργάνωση του μαθησιακού περιβάλλοντος και το συντονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στόχος του είναι οι δράσεις της τάξης να πηγάζουν και να εξελίσονται από τα ίδια τα παιδιά, στα πλαίσια πάντοτε των μαθησιακών στόχων που το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα έχουν θέσει.
  • Η συστηματική παρατήρηση των αναγκών και των ενδιαφερόντων των παιδιών είναι το βασικό εργαλείο οργάνωσης του προγράμματος. Τα παιδιά μαθαίνουν και προοδεύουν μόνο όταν σεβόμαστε και ακούμε προσεκτικά τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες τους.
Πρόγραμμα διατροφής

Διατροφή

Στην Dorothy Snot δίνουμε μεγάλη σημασία στην διατροφή των παιδιών, και για προφανείς λόγους υγείας αλλά και για λόγους εκπαιδευτικούς. Παιδιά που μαθαίνουν από μικρή ηλικία να τρώνε σωστά, διατηρούν την συνήθεια αυτή σε όλη τους την ζωή. Στο νηπιαγωγείο (και όχι στο προνήπιο) τα παιδιά δεν τρώνε πρωινό στο σχολείο αλλά φερνουν δεκατιανό από το σπίτι, σε μια προσπάθεια να προσαρμοστούν σταδιακά στα δεδομένα του δημοτικού. Τα παιδια που παραμένουν στο διευρυμένο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, τρώνε κανονικά μεσημεριανό και απογευματινό. Τα παιδια του προνηπίου τρώνε κανονικά (τρία γεύματα την ημέρα).

Φρέσκα ή νωπά προϊόντα

Βιολογικής καλλιέργειας

Σπιτικά επιδόρπια

Χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες;

APPLY NOW - KYPSELI
ΤΜΗΜΑ